Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα


   Οι   Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα αποτελούσαν μέρος  των εορτασμών προς τιμή του Δία, βασιλιά όλων των Θεών του Ολύμπου. Η πρώτη γραπτή μαρτυρία για τους Αγώνες προέρχεται από το 900 π.Χ αλλά πιστεύεται πως υπήρχαν οι Αγώνες και πιο παλιά, αφού η μαρτυρία λεει πως οι αγώνες διοργανώνονταν κάθε 4 χρόνια.
Μέχρι το 650 π.Χ τους Αγώνες αποτελούσε μόνο ένα άθλημα, το τρέξιμο στα 192 μέτρα ενώ μετά προστέθηκαν και η πάλη, το πένταθλο, η ιππασία και ο αγώνας δρόμου με άρματα.
Κατά την διάρκεια των αγώνων, 7 μέρες πριν και 7 μέρες μετά, τηρούταν ανακωχή σε όλους τους πολέμους που γίνονταν στην Ελλάδα, πράγμα που δείχνει πως βάση διεξαγωγής των αγώνων ήταν η ειρήνη.
Δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι άντρες και απαγορευόταν αυστηρά, με κίνδυνο την ποινή θανάτου, η είσοδος στις γυναίκες και στους δούλους. Οι αθλητές αγωνίζονταν γυμνοί και βραβεύονταν με ένα στεφάνι από κλαδιά ελιάς.
Το 393 μ.Χ ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Θεοδόσιος Α', απαγόρευσε την συνέχιση των Ολυμπιακών Αγώνων αφού ήταν ειδωλολατρικοί.
Μετά την διακοπή των Ολυμπιακών Αγώνων για αρκετό καιρό, η αναβίωσή τους έγινε από το Γάλλο Βαρόνο Πιέρ ντε Κουμπερτέν και τον Έλληνα Δημήτριο Βικέλα το 1896 στην Αθήνα, με ιδιαίτερη λαμπρότητα, στο Παναθηναϊκό στάδιο.
Στην Ολυμπία όπου τελούνταν παλαιότερα οι Ολυμπιακοί αγώνες βρίσκεται τώρα η έδρα της Διεθνής Ολυμπιακής Ακαδημίας.
Με την προσπάθεια της αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων ήθελαν να επαναφέρουν το Ολυμπιακό Πνεύμα, τις αξίες που αντιπροσώπευε όπως ήταν το ήθος, η περηφάνια, η αγάπη για τη γη, ο σεβασμός, η δύναμη, η αγάπη για την ειρήνη και η συμφιλίωση των κρατών.
Κάθε τέσσερα χρόνια αυτό το πνεύμα αναβιώνει κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες ανεξάρτητα σε ποια χώρα διοργανώνονται, γι' αυτό άλλωστε οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι εξίσου σημαντικοί στην ανθρωπότητα όσο ήταν και οι αρχαίοι.
Σήμερα, όμως, εντυπωσιάζουν όχι μόνο με την απόδοση των αθλητών αλλά και με την αίγλη με την οποία διοργανώνονται και εξελίσσονται.
Τον θεατή εντυπωσιάζουν, εκτός άλλων, οι εγκαταστάσεις, τα νέα αθλήματα και άλλα πολλά δευτερεύοντα, τα οποία μπορεί να μην έχουν μεγάλη σημασία ή άμεση σχέση με τον αθλητισμό, αλλά φανερώνουν πως οι συγκεκριμένοι αγώνες είναι ξεχωριστοί, πως είναι γιορτή της ανθρωπότητας και όχι μια συνηθισμένη αθλητική διοργάνωση.

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2010

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

ΙΜΕ

πολιτισμός

ΑθήναΣτείλε το άρθρο με emailΤύπωσε το άρθρο


Ευχάριστους και διασκεδαστικούς αιφνιδιασμούς υπόσχεται ο Αλέκος Φασιανός στους τυχερούς θεατές του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, που την Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου (20:30), θα τον παρακολουθήσουν να ζωγραφίζει τη μουσική και να αφηγείται, μεταμφιεσμένος σε πτηνό, τους παιγνιώδεις στίχους που συνοδεύουν το Καρναβάλι των Ζώων του Καμίγ Σαιν-Σανς.
Δύο διάσημοι καλλιτέχνες, ο ζωγράφος Αλέκος Φασιανός και ο πιανίστας Γιάννης Βακαρέλης, με μια παρέα από λαμπρούς σολίστες, θα συναντηθούν στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστου Λαμπράκη (όπως μετονομάστηκε η Αίθουσα Φίλων της Μουσικής), για να παρασύρουν το κοινό σε ένα αναπάντεχο ζευγάρωμα εικόνας, που εμπνέεται από τη μουσική, και μουσικής, που μετατρέπεται σε εικόνες.
Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο της δημοφιλούς Σειράς Ημέρες Πιάνου την καλλιτεχνική διεύθυνση της οποίας έχει ο διεθνούς φήμης έλληνας πιανίστας Γιάννης Βακαρέλης.
Στο πρώτο μέρος του προγράμματος της βραδιάς, ο Αλέκος Φασιανός, στα παρασκήνια, θα αυτοσχεδιάζει ενώ οι μουσικοί στη σκηνή θα εκτελούν συνθέσεις του Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ, του Νταριούς Μιγιό, του Αστορ Πιατσόλα, του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, του Αλφρεντ Νιούμαν, του Μανουέλ Πόνσε. Μια κάμερα θα παρακολουθεί τον ζωγράφο και θα μεταφέρει τις εικόνες του, που θα συγχρονίζονται με τη μουσική, σε μεγάλη οθόνη στην αίθουσα.
Μετά το διάλειμμα, ο ζωγράφος θα ανέβει στη σκηνή μεταμφιεσμένος σε πτηνό, για να συνοδεύσει τους μουσικούς, απαγγέλλοντας τους ευτράπελους στίχους, στη συναρπαστική και δημοφιλή σουίτα Το Καρναβάλι των Ζώων, του ρομαντικού Καμίγ Σαιν-Σανς. Ο Φασιανός υπογράφει και το σκηνικό που πλαισιώνει τα 14 μέρη της σύνθεσης, με το οποίο σχολιάζει αυτή τη ζωολογική μουσική φαντασία.